Naturalny i smaczny antydepresant na jesienne wieczory

Smacznie

Naturalny i smaczny antydepresant na jesienne wieczory

Postprzez pan marcinjusz Śr, 22.10.2008 13:03

Buraki w czekoladowym ciachu (wiem, ale sprobujcie najpierw!)

Naturalny antydepresant dzieki polaczeniu betainy z burakow i co najmniej 70%ej czekolady no i pycha (wyprobowane na najwybredniejszych jadaczach ;) )


skladniki
250g dobrej czarnej czekolady (70% minimum), polamana na czesci
250g niesolonego masla, w kilku plastrach
250g cukru
3 jaja
150g maki
lyzeczka proszku do pieczenia
250g ugotowanych, obranych i grubo startych burakow
5 duzych lyzek stolowych smietany
olejek waniliowy do smaku

Przygotowanie
podgrzej piekarnik do 180oC; wysmaruj foremke maslem;
czekolade i maslo wloz do zaroodpornego naczynia i wstaw do piekarnika by sie rozpuscily – wymieszaj; zmiksuj jaja, cukier, proszek do pieczenia i make; wbij lekko ochlodzone roztopiane maslo i czekolade az masa bedzie rownomierna; dodaj smietane; delikatnie wmieszaj lyzka buraki – nie mieszaj za bardzo bo ciasto bedzie twarde; wlej do foremki, wyrownaj i wstaw do piekarnika na okolo 20 minut; noz lub patyczek wlozone w ciasto powinny byc leciutko oblepione wilgotnawymi okruchami; nie piecz zbyt dlugo bo ciasto bedzie za suche!

mozna podawac tez na cieplo z kulka lodow waniliowych
smacznego!
Ostatnio edytowano Pt, 24.10.2008 00:31 przez pan marcinjusz, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
pan marcinjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Pn, 20.10.2008 21:34

Postprzez KAMIL Śr, 22.10.2008 13:18

o cholera to musi byc strasznie slodkie

znajoma ma piekarnik, wiec zaczynam robic tez rozne ciasta.
Najważniejsze to bujać w obłokach. (ROMAN POLANSKI)
KAMIL
 
Posty: 8717
Dołączył(a): N, 27.02.2005 21:39

Postprzez sonia Śr, 22.10.2008 20:47

podobno mam zle dobrane lektury i chyba z tego powodu uwazam, ze ten przepis jest wyjatkowo erotyczny .... :P :lol:
Avatar użytkownika
sonia
 
Posty: 11288
Dołączył(a): Pn, 28.02.2005 23:04
Lokalizacja: z szarosci......

Postprzez pan marcinjusz Śr, 22.10.2008 21:49

KAMIL - nie jest za slodkie, jest w sam raz! daj znac jak ci poszlo;

sonia - no coz, popieram kulinarne perwersje, ale mam nadzieje, ze na lekturach sie u ciebie nie skonczy - zadzialaj i daj znac jak poszlo!


pozdro
marcin
Avatar użytkownika
pan marcinjusz
 
Posty: 24
Dołączył(a): Pn, 20.10.2008 21:34

Postprzez sonia Śr, 22.10.2008 21:57

jesli chodzi o "dzialanie" to chodzi o pieczenie? ...aaa to ok, skorzystam z przepisu.. :)

no i witaj na forum :)
Avatar użytkownika
sonia
 
Posty: 11288
Dołączył(a): Pn, 28.02.2005 23:04
Lokalizacja: z szarosci......

Postprzez Nostalgija Śr, 22.10.2008 22:16

to ja mam coś jeszcze słodszego

3 Bit

- herbatniki 2 lub 3 opakowania po 8 sztuk
- puszka mleka skondensowanego( trzeba ugotowac ok.1,5 godz. i mamy wtedy karmel, więc najlepiej zrobic to trochę wcześniej)
- 2 budynie śmietankowe
- pól kostki margaryny np.Kasia
- 0,5 l zwykłej śmietany - 18%
- 2 śnieżki

Wykonanie
na spód blachy układamy herbatniki potem nakładamy karmel(mleko skondensowane), a następnie znowu ciastka, potem masę budyniową(tj. 2 budynie śmietankowe ugotować i utrzeć z pół kostki margaryny) , potem znowu herbatniki i na to masę ze śmietany( śmietana zmiksowana z dwoma śnieżkami) i na to do dekoracji można na wierzch zetrzeć czekoladę lub inne smakołyki. Ja posypałam czekoladą i było super, potem do lodówki i czekamy.
najlepiej kupic wiecej opakowan herbatnikow - ja mialam 6 opakowan po 10 herbatnikow. Budynie ugotowac z mniejszej ilosci mleka anizeli 0.5litra aby sie nie rozlewaly. Kto nie wie mleko gotowac 3h w zamknietej puszce nie w garnku :> bo jak go wylejecie nie bedzie karmelu
Nostalgija
 
Posty: 3765
Dołączył(a): Wt, 27.03.2007 22:20
Lokalizacja: z otchłani źrenic

Postprzez JagodaP Pt, 24.10.2008 21:57

dodam do przepisu Nostalgiji.
Zamiast 3h gotowac mleko w puszce można już kupić gotowe przegotowane i dzięki temu bardzo przyspieszyć moment spożycia słodkości :wink:
Avatar użytkownika
JagodaP
 
Posty: 498
Dołączył(a): N, 26.08.2007 17:13
Lokalizacja: Olsztyn




Powrót do Przepisy kulinarne



cron